Gojaznost je sve veći problem savremenog društva

 

Nacionalnu kampanju „Teži ravnoteži“ pokrenula je Privredna komora Srbije – Udruženje za prehrambenu industriju kao podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Kampanja je prvenstveno okrenuta kontinuiranom informisanju građana o važnosti uravnotežene ishrane i redovne fizičke aktivnosti u cilju postizanja dobrog javnog zdravlja stanovništva.

Posmatrano kroz istoriju, prepoznato je da gojaznost je vrlo često povezana sa određenim emocionalnim stanjima, te da prejedanje nastaje kao odgovor na naša osećanja.   Gojaznost je ne samo estetski, nego i zdravstveni i ekonomski problem.

Podaci svetske ogranizacije za gojaznost govore u prilog tome da će do 2035. godine čak 4 milijarde ljudi biti prekomerno uhranjeno ili gojazno. Procene su da će za potrebe lečenja gojaznosti države trebati da izdvoje čak 3% ukupnog bruto društvenog proizvoda kako bi se sanirale posledice ovog problema.

 

Za pohvalu su  aktivnosti koje kompanije sprovode, poput reformulacije proizvoda, smanjenja soli, šećera i trans-masti u svoim proizvodima, kreiranje manjih pakovanja i  proizvodnju zdravijih alternativa proizvoda.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *